"לא ישא גוי אל גוי חרב" \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

שלמה ריזל No Comments on "לא ישא גוי אל גוי חרב" \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

רוסיה הודיעה על הסגת חלק מהכוחות מהגבול ונצמדה לטענה שהיה מדובר בתרגיל, אך באוקראינה נמשכת ההיערכות וגם במערב כלל לא משוכנעים כי פניו של פוטין לשלום | שלמה ריזל ממשיך בסיקור הנרחב של הקולות במזרח אירופה | יומן החוץ

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"לא יישא גוי אל גוי חרב ולא למדו עוד מלחמה", הפסוק הזה, כך נראה הוא הביטוי המושלם לתפנית המפתיעה מאוד שקרתה היום, של ההודעה הרוסית על השבתן של יחידות שסיימו את האימונים שלהן בגבול עם אוקראינה, חזרה מזרחה, לתוך רוסיה.

לפני שנשמע את ההקלטה של דובר משרד ההגנה הרוסי האלוף איגור קונאשנקוב המכריז על נסיגה של כמה יחידות רוסיות, כדאי רק להקדים ולומר שמדובר אולי בהטעיה רוסית קלאסית שנועדה להרדים את השטח לפני מתקפה בהפתעה.

במשרד החוץ הרוסי לעגו למערב ואמרו "חלק מהכוחות הרוסים חוזרים לבסיסים בתום סיום התרגיל. ה-15 בפברואר 2022 יירשם בדפי ההיסטוריה כיום שבו נכשלה תעמולת המלחמה המערבית והיא הושפלה והושמדה ללא ירייה אחת".

עם זאת, במערב כלל לא משוכנעים שהוסר האיום על אוקראינה וחוששים שמדובר בתרגיל הטעיה של פוטין. אפשרויות נוספות הן שהנשיא הרוסי קיבל הבטחות כלשהן מהמערב או מהאוקראינים. כמו כן, יתכן שמטרתו של פוטין מלכתחילה הייתה לקבוע את סדר היום.

כך או כך, גם אם יוסר האיום על אוקראינה פוטין השיג את שלו בכך שברית נאט"ו לא תסכים לצרף את אוקראינה לשורותיה, מחשש שהיא עלולה להיות נתונה למלחמה עם רוסיה, מה שיסבך את כל מדינות הברית במלחמה לא להן.

כאן ניתן לשמוע שיחה שנערכה אתמול בקרמלין בין נשיא רוסיה פוטין לשר החוץ הרוסי לברוב. לברוב מעדכן את פוטין כי המערב ענה בלאו לשלת הבקשות הבטחוניות של רוסיה הנוגעות לאוקראינה ולברית נאט"ו ומבקש ממנו בכל זאת אישור להמשיך בדיאלוג.

העמדה הרשמית של אוקראינה היא שרוסיה לא תקבע לה האם להצטרף לברית נאט"ו כיוון שהיא מדינה עצמאית שתעשה רק מה שמתאים לה.

בפגישה עם קנצלר גרמניה אתמול אמר נשיא אוקראינה זלנסקי כי הדבר אינו בא בחשבון. לדבריו "הרבה עיתונאים והרבה מנהיגים רומזים לאוקראינה שאפשר לא לקחת סיכונים, ולא להעלות כל הזמן את הנושא על חברות עתידית בברית (נאט"ו) – בגלל שהסיכונים האלה קשורים לתגובה של רוסיה אבל אני מאמין שאנחנו צריכים להמשיך בדרך שבחרנו".

למרות זאת שגריר אוקראינה בלונדון שגה אתמול כשאמר שאם זה יוריד את מפלס המתח, אוקראינה תשקול את החלטתה בנושא. בקייב כעסו עליו מאוד והוא מיהר לתקן את השגיאה ולהתראיין לרשת הביביסי ולהכחיש את הדברים שיוחסו לו.

נתיב דיפלומטי אחר שנכשל כשלון חרוץ היה פגישה במוסקבה בין שרת החוץ הבריטית ליז טרוס לשר החוץ הרוסי לברוב.
יש מי שהגדיר את הפגישה כ"אגרסיבית", ובסיומה, במסיבת עיתונאים אמר לברוב "הדיפלומטים בבריטניה הגיעו לא מוכנים לפגישה שלהם", וכי השיחה היתה "כמו אילם שמדבר עם אדם חירש".

בתקשורת ברוסיה מספרים שלברוב הביך את שרת החוץ הבריטית כשעשה לה תרגיל ושאל אותה אם מדינתה תכיר בריבונותה של רוסיה מחוזות רוסטוב וורונז'.

השרה הבריטית ענתה "לעולם לא", ואז הוסבר לה שמדובר למעשה במחוזות במערב רוסיה ולברוב רצה להראות לה עד כמה היא לא מכירה את הנתונים והמפות…

הנה הדברים של לברוב

במקביל נשיא אוקראינה, היהודי וולדימיר ז'לינסקי ריגש אתמול את העולם כשנשא נאום מוקלט לעם האוקראיני, ובו אמר "אנחנו מאוימים מפני המלחמה הגדולה וממועד הפלישה הצבאית. זו לא הפעם הראשונה. אבל המדינה שלנו חזקה מתמיד".

הנשיא האוקראיני הוסיף כי ה-16 בפרואר, התאריך ששירותי הביון במערב מעריכים כי בו רוסיה עשויה לפלוש, יהפוך ליום האיחוד. "הצו הרלוונטי כבר נחתם. ביום זה נתלה דגלי לאום, נלבש סרטים כחולים וצהובים – כצבעי הדגל האוקראיני – ונראה לעולם את האחדות שלנו. אנחנו רוצים חופש ואנחנו מוכנים להילחם על זה. כולנו רוצים לחיות באושר. מעולם לא וויתרנו ואנחנו לא הולכים לעשות זאת".

לסיום התקופה הזו צריך לקוות רק שגל הלאומניות ששטף את אוקראינה בשבועות האחרונים לא יופנה כרגיל כלפי היהודים. גורמים בקהילה היהודית אומרים לי כי הם לא מודאגים כלל, כי מצבם של היהודים מצויין וכי רק היום העביר הפרלמנט האוקראיני חוק האוסר את האנטישמיות ברחבי המדינה וקובע קנס של 600 דולר או מאסר של 3 שנים על עבירה שכזו.

בינתיים הנה קולות של לאומנים אוקראינים באימונים צבאיים, מחכים לבואם של הפולשים ממזרח



0 תגובות